Kommende kurser

Her er en liste over kurser, som Engelsklærerforeningen planlægger at afholde i nærmeste fremtid. Ændringer kan forekomme. Kursustilmelding sker efter princippet “Først til mølle”. Bliver et kursus overtegnet, kan du sende en mail til kursuslederen og blive optaget på venteliste. Det skal bemærkes, at tilmelding er bindende!

Less is More – Grammatikkursus

Der lægges vægt på hvad (og hvor lidt!) vore elever skal kunne, så de kan undgå fejl og klare de skriftlige eksamensopgaver. Der vil være en progressionsliste (med fokus på ordklasser), en pixi grammatik på 4 A4 sider (‘De 7 fejltyper’), færdige formuleringer til elektronisk retning, grammatik som power point, som (CL) øvelser, bl.a. ved brug af mobiltelefon, hvordan man kan bruge det til at brillere (inversion), strategier til løsning af grammatiske opgaver med internet adgang, og hvordan man kan bruge grammatisk forståelse  til tekstanalyse med eksempler fra Kate Bush, madopskrifter, Hobbitten og Auden.

Kursus:  EN1804
Tidspunkt: Onsdag den 9/5 2018 kl. 12:00-15:00